Aeriel

För mig handlar det inte om religion

Jag skiter fullständigt i att det skulle vara ett religiöst uttryck. På offentlig plats (alltså överallt utom privata hem) så täcker man inte ansiktet. Att dölja sin identitet för andra skapar otrygghet. Varför ska muslimer få ett frikort i det här?

Att visa vem man är för andra människor och alla bevakningskameror tycker jag är att vara solidarisk. Det skapar en känsla av trygghet, att det är medmänniskor man går bland. För mig är det väldigt viktigt att få känna mig trygg och det gör jag inte när gapiga tonåringar springer runt i gorillamasker eller vuxna i rånarluvor.

Säger verkligen muslimska lagar att kvinnor måste gå runt i tält för att vara en sann muslim? Någon som vet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback