Aeriel

Nazist? (Jag är efter men det blir så när man inte tittar på tv eller läser några tidningar)

Det var tänkt att jag skulle hissa författarna till Sune och Bert men det slutade med att jag kom in på en massa artiklar från 2009 om Anders Jacobssons blogg. Det är så länge sedan att jag inte riktigt kan hitta den där bloggen som Expressen fick nerstängd men summan av kardemumman verkar i alla fall vara att Anders skulle vara nazist.

"Ok..." tänker jag lite ledset.

Jag har surfat runt på lite olika trådar som har utdrag från den gamla bloggen och jag kan slappna av... Visst, om hela bloggen bara hade sådana diskusionsinlägg som blivit citerade i trådarna så förstår jag att bloggen kan ha uppfattats som nationalistisk men nazistisk? Nä.

Får man alltså inte tycka om sitt land, får man inte kritisera förtryck och fördommar bara för att det är muslimer som utövar det? Får man seriöst sin blogg nerlagd om man tycker att det daltas för mycket med stereotyper (där alla våldsutförare och män med vriden kvinnosyn nämns)?

Jag vill läsa vartenda inlägg av den MAN som öppet och starkt kritiserar synen på våldtäktsoffer och hur gärningsmannen blir förvandlad till det verkliga offret. Mer av det säger jag!

Anders dementerar att han är rasist men kallar sig själv FEMENIST. Kanske hans texter kan uppfattas som främlingsfientliga då det finns ganska mycket att önska i många utländska (självklar finns det mycket i Sverige också) kulturers kvinnosyn? Jag vet inte som sagt... fan, jag är galet nyfiken.

Ååååh, jag är så trött på att man inte får kritisera, diskutera eller fördömma beteenden hos människor bara för att de har unibrow! Knappt internt ens får man ta upp mansproblem eller utlänningsproblem. Förutom när det är synd om dem då...


The picture is borrowed from Dateline: Hollywood

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback