Aeriel

District 9

För det första trodde jag att den var amerikansk och det är den inte... så där försvann alla förväntningar jag hade på filmen 5 minutern in i handlingen. Kanske var det den sköna överraskningen och att helt plötsligt inte veta vad jag kunde förvänta mig som gjorde att jag älskar District 9, men den är hur som haver en riktigt bra film. Det är en helt annan känsla och bild än i typiska amerikanska rullar och bara det är ett plus. Men bara för att bilden inte känns lika polerad och färgfiltrad som en amerikan så är det absolut inte något fel på animationerna! Allt är snyggt gjort och nu, 3 dagar senare, kommer jag på att "fan... men det måste ju varit datoranimerat... det går ju inte in en skådespelare i de där formerna".

District 9 har funnits på hyllorna ett tag nu men om du ändå inte lyckats se den än, gör det.

Bild tagen från google.se

Kommentarer
Postat av: Kalle

Älskling, förlåt. Men filmen var helt jävla värdelös. Total avsaknad av någon form utav vettig handling, kan ge dig att animationerna var helt ok. Men alltså, ärligt. Ett totalt uttjatat koncept, och dessutom väldigt, väldigt, väldigt dåliga skådespelare. Den enda som var bra, det var huvudpersonen, men inte för att han gjorde någon imponerande prestation som skådis, utan för att han passade väldigt bra in i rollen. Utseendemässigt :)

2010-04-26 @ 15:42:47
Postat av: aeriel

Som vanligt vet du inte vad du pratar om :P Det enda skådespeleriet som var dåligt var på de personer som medverkade i "dokumentären" om huvudpersonen och de var supposed to be so liksom. SKÖN och ANNORLUNDA film som fick konceptet att kännas fräscht för en gångs skull.

2010-04-26 @ 16:29:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback