Aeriel

Varför är tjejen dörren?

Om det finns något som gör mig riktigt arg på sekunden (förutom Kalle) så är det den förbannade jävla kvinnosynen som gäller. Läste för första gången Paows blogg, alldeles nyss. Hon har tagit följde fråga från en tredje parts blogg (finns ingen länk till denna person tyvärr):


"…det är sjukt att en kille som knullat en massa tjejer omnämns som en grym kille, he is the man – …men om en tjej gör samma sak så är hon en slampa! Vad är det för fel på samhället…"

Självklart så svarar en med kuk:

"…man måste se det ur rätt vinkel. Om man har en nyckel som kan öppna ett lås så är det en bra nyckel. Om du har en nyckel som öppnar en massa lås så är det en riktigt grym nyckel, the master key. Men om man har ett lås som kan öppnas av vilken nyckel som helst så är det ju ett riktigt skitlås…"

Min följdfråga är då självklart; Varför är det jag som är dörren? Varför är en kvinna som ligger runt som hon känner för ett "skitlås"? Det kan väl lika gärna vara killen som ska hålla på sig? Som är äcklig och utsliten?

Undrar hur länge det skulle ta att knäcka hela världens manliga befolkning om vi vände på det här. Hur länge skulle de palla trycket av att alltid ses ner på, snackas skit om, hånas både bakom ryggen och öppet. Idag så är alla skällsord för en slampig kille en komplimang, men om vi säger dem tillräckligt många gånger med avsmak i tonen... vad händer då? Kommer det träffa mitt i självkänslan till slut?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback