Aeriel

Lovefilm.se

Efter moget övervägande har jag bestämt mig för att signa till Lovefilm.se och första filmerna damp ner i lådan i torsdags.


Jag har skrivit om boken tidigare men jag orkade aldrig läsa ut den så jag tänkte att jag i alla fall skulle se filmen. Den var helt ok men kändes ihoptryckt. Jag gillar fransk film och Tillsammans är man mindre ensam har det där franska men boken är lång och handlar om hur trasiga människor läker sina sår (oh, vad dramatisk jag är då) och jag tycker att i många avsnitt av filmen så känns det inte att tiden går. Igår hatade han henne och var på samma mentala nivå som en 16 åring och idag har han kommit på att han är boven och åtgärdar alla problem under morgontimmarna.




Ergo Proxy är en animeserie där överlevande samlats i städer innuti kupoler. Över hälften av invånarna i staden är robotar som servar människorna på olika sätt. Storyn är; ett experiment har rymt, en "immigrant" är misstänkt för lite allt möjligt och konstiga virus sprids bland robotorna. Man förstår absolut ingenting av första avsnitten, den är välgjord, har intressanta karaktärer och värld. Jag älskar den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback