Aeriel

Varför är lika villkor och rättvisa så otäckt?

Så fort femenism, mäns våld eller genus kommer på tal så härsknar typ 90% av ens omgivning. Why? Ja, jag vet då inte. Jag tycker det är jätteintresant att diskutera jämstäldhet, grupptryck, social påverkan och inte minst mänskliga rättigheter.

Hur tänker de som blir provocerade av könsneutrala barnkläder, homosexuella, en kvinna som prioriterar sin karriär före barn? Varför blir man så jävla arg för att en sexigt klädd kvinna inte vill bli taffsad på? Har man inte rätt att klä sig hur man vill? Varför tycker en del att långtidsamning och samsovning är ett fall för socialen?

Jag själv har problem med offentlig amning eller rättare sagt osmaklig offentlig amning. Men vad som är osmakligt är ju väldigt subjektivt. Och självklart så hatar jag offentlig rökning. Att acceptera amningen är något jag själv känner att jag måste jobba på. Vad ska man göra som morsa liksom? Rökningen däremot... jag känner inte för att acceptera någon som skadar sin omgivning och det behöver jag faktiskt inte göra heller. Men amning är liksom helt naturligt så vad ger mig rätten att vara den som ska visas hänsyn i det fallet? Nej, just det. Ingenting.

Do you get my point?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback