Aeriel

Angående mobbing bland barn

Lady Dahmer är en av mina absoluta fovoriter i bloggvärlden och har på sista tiden skrivit (extra) mycket om genus och medvetenheten runt genus. Något som har slagit mig många gånger är hur "motståndare" till "genuskläder" ofta använder mobbing som sitt starkaste argument till varför det är fel att klä sina barn neutralt, eller att använda sig av genuskunskap i sin uppfostran. Barnet kommer alltså bli mobbat/utanför om man inte följer stereotypnormen. Man är en dålig förälder som gör så att ens barn kommer bli mobbat. Min åskit är istället som jag skrev i LDs blogg:


Postat av: aeriel

Angående det här med mobbing... Alltså varför ska man hela tiden ge föräldrar skit för att "nu kommer era barn bli mobbade om ni gör sådär". Kan inte ni som fäller sånna kommentarer se till att era barn låter bli våra barn då? Varför är det en förälders ansvar att se till att ens barn inte blir mobbat? Det är väl snarare en förälders ansvar att se till att ens unge inte mobbar andra barn???

2010-08-19 @ 12:15:37

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback