Aeriel

the Fantastic Mr. Fox

Wes Andersons ska släppa en filmatisering av barnboken the Fantastic Mr. Fox, skriven av Roald Dahl. Jag kan erkänna att jag varken hört talas om Roald eller boken innan men som det Wes Anderson fan jag är så måste jag såklart se den! Jag hittar "Vintern" och "27 November" som premiärdatum men kan tyvärr inte se att den ska gå hos SF :(

Bilderna är tagna från google.se


Älskar Wes tidigare verk Rushmore, The Royal Tennebaums och Life Aquatic. Dessa tre filmer har alla en speciell karaktär och jag är väldigt nyfiken på om den kommer märkas även i en tecknad film. Måste hinna se the Darjelingroad (stavning?) innan Mr. Fox utifall jag missat någon viktig utveckling hos Wes =) (haha, vilket bra fan jag är som inte ens sett hans förra film än! Så går det när ens sambo inte har samma filmsmak som en själv).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback