Aeriel

Snart helg

Jag ska sova, krama min hund, försöka träna lite på träningscykeln, se lite filmer som jag inte hunnit med än, planera julklappar och kanske t.o.m. köpa några stycken. Och varför är vi i min familj konstiga för att vi inte väntar tills två veckor inna Jul? Att jag börjar tidigt med julklappar är bra av många anledningar, tex:

- Jag har inte råd att köpa presenter till släkten året runt så när man hittar något riktigt bra så slår man till och sparar till födelsedag eller jul.

- Med planering går det snabbare att få tag på alla julklappar.

- Man hittar bara de bästa presenterna genom att leta och undersöka.

- Även med den bästa planering så hinner jag inte köpa julisar till alla 25 släktingar två veckor innan jul.

- Det är trång och jobbigt att julhandla ju längre man väntar. Dessutom kan den perfekta grejen vara slut! Vad gör du då?!

Ah, bilden har precis samma känsla som mina barndomsjular gav mig. Vi firade allihop på pappas sida nere i småland. Det var snö, mörkt och mycket ljus och mys överallt. Det var riktiga jular det.

Bilden är tagen från google.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback