Aeriel

TV licensen tvingas på oss

Alltså hur störd kan en licens vara innan den blir olaglig? SVT ska börja sända hela sitt utbud över internet och därför måste ALLA med en dator börja betala TV-licens. Jag kollar faktiskt på tv ibland. Jag har mina program jag ser. MEN inget av dem går på SVTs kanaler. MEN SVTs kanaler ingår i mitt kanalpaket... som jag betalar för. Måste jag betala IGEN då för de kanalerna som jag inte tittar på? När jag zappar så zappar jag extra fort för att slippa se vad det är på era kanaler SVT. Jag hatar er. Men jag är också ärlig. Det har blivit en principsak att inte kolla på SVTs kanaler ELLER lyssna på radio. Jag har min Ipod på mig när jag åker bil och buss.

Ingen kommer få lagen prövad heller. Har du en dator ska du betala. Betalar du bara räkningarna med den? Är det en speldator? Sparar du dina semesterbilder och kollar på hyrd film bara? Skit ner dig och betala. Hur mycket ska vi slå vad om att de kommer höja licensen med nu när det kommer bli helt omöjligt att komma undan den? Det står att man ska kunna spärra tv-sändningen på något sätt. Ska vi slå vad om att det kommer bli skitsvårt att bevisa att man gjort det?

Hela världen borde betala TV-licens till Sverige nu när det kommer sändas svenska kanaler över nätet. Fan vad bra för oss! Good bye statsskulden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback