Aeriel

Politik, politik, politik

Allt måste sägas tre gånger för att det ska kännas rätt. Det är en sån där arketyp grej... undrar hur det blev så.

I alla fall. Jag har blivit väldigt politisk på you tube. Kan man spåra sina kommentarer på något sätt? Finns det en lista på min sida över alla mina inlägg?

Precis såhär politisk har jag blivit. Jag får inte lägga in mer kommentarer utan att göra något slags test! Och nej, jag såg inte att jag skrivit fel. Jag fick göra om det.


Vad har jag kommenterat på?

Tobak: Man ska inte få röka utanför sin bostads väggar eller rökrum.

Sexköpslagen: Borde vara lagligt med prostitution. Lagligt prostituerade och lagligsex-köpare kan hjälpa till med att rensa upp i den OLAGLIGA människohandeln och de som vill jobba med det kan göra det.

Invandrarpolitik: Finländaren som kommenterat precis innan mig kan dra åt helvete och jag hoppas att han någon gång behöver fly så att alla länder kan neka honom inträde i landet. GEMENSKAP är det vi försöker åstadkomma här eller? Håller med FP om att språkprov ska vara obligatoriskt för medborgarskap. Har du inte medborgarskap eller för avsikt att skaffa ett så skickas du hem igen när det lugnat sig lite. (Det sista blev in the moment just nu).

Piraterna: Bra tanke med patentgrejen.

Medborgarrätt: Svårt... jag vill ha övervakning på offentliga platser. Det finns så många dumskallar. Men jag tycker inte att någon ska kunna hämta ut personuppgifter för snatteri. Jag vill inte heller att en privatperson ska kunna jaga privatpersoner. Då kommer folk till slut inte vilja registrera sig längre.

Det var säkert en massa mer... känner mig lite tom just nu. Jag har ingen aning om vilket parti som passar mina åsikter bäst. Jag tycker mycket men jag är ingen tänkare precis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback