Aeriel

Rullator köpes, ny eller bättre begagnad

Jag gillar krönikor, det känns trevligt att läsa en kort textsnutt där någon tänkt till. Det gör att jag kan anstränga mig mindre. Krönikor är som en gott och blandat påse -jag får politik, världsnyheter, roligt tänk och en massa andra överraskningar bara genom metros krönikor... de kanske är kinderägg förresten? Det är en väldigt liten ansträngning att läsa dem men jag känner mig ändå lite smartare, lite mer "med i svängen". Storleken spelar stor roll. Jag orkar inte läsa något större än en gratis dagstidning längre. När hände det?

Andra saker jag inte orkar med längre är tex; att gå ut direkt efter jobbet, sminka mig ens när jag ska bort på middag, borsta håret på morgonen, sticka iväg på spontana resor (fan jag orkar inte ens med en spontan filmkväll), ringa mina vänner så ofta som jag borde, åka 3 timmar om dagen för att kunna vara med den jag älskar så mycket som möjligt.

Vad kostar en rullator? Har hört att det finns otacksamma gamlingar som inte vill ha sin... kan de inte sälja dem på blocket då? Eller lämna en kommentar här med nummer? Om jag fick välja så skulle den vara i en glad färg men allt är av intresse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback