Aeriel

LONDON dag 1

Jag och min faster var i London för några veckor sedan. Som vanligt glömde jag kameran och tyvärr blev min fasters mobil stulen dag två så jag har nästan inga egna bilder alls från resan. Som tur är finns internet. Alla bilder som inte är mina egna är hittade på google.se.

Vi kom runt klockan 11.00 till hotellet och lämnade av våra saker. Det låg precis vid Brittish museum och på perfekt gångavstånd från alla affärer. Vi gick direkt ut på stan och satte siktet mot Harrods via Picadilly Circus. Vi stannade nästan med en gång för att luncha på ett litet italiensk café. Det låg en massa fina indiska restauranger i området men tyvärr så hanns det inte med den här gången. Vi gick vidare på lite smågator, gick in alla affärer vi såg och kom så småning om fram till Picadilly där vi hoppade in på Rainforest Café.


På övervåningen var det fullproppat med gosedjur och på nedervåningen var det restaurang och bar. Hela inredningen var djungel safari med robotdjur och regnskogsljud i högtalarna. Vi tog en varsin supergod fruktdrink. Servicen var pinsamt långsam, speciellt med tanke på att stället riktade in sig på barnfamiljer, men det är säkert bland det roligaste man kan ta med sina ungar på i London.
Vi hittade en park att gå igenom, ett HM där jag kunde köpa ett diadem eftersom mitt var borta på morgonen när vi skulle åka och gick in i lite olika "lyxpassager". Lyxpassagerna innehöll äckligt dyra småbutiker och hade en röd matta genom hela korridoren.
Inne på Harrods var GUCCI solglasögon det första vi kom till och såklart hittade jag mina drömsolglasögon. Faster och jag suktar loss när vi hör biträdet bakom oss "Jaa, visst är de fina! Har ni det trevligt i London?" Vi hade alltså lyckats ta oss till den enda hörnan på Harrods med ett svenskt biträde. Självklart måste vi stå och snacka lite! Vi fick bästa tipset om att åka två veckor tidigare nästa år så att vi inte missar rean! Vi gick igenom HELA väskavdelningen. Faster ska nämligen ha en ny handväska. Den snyggaste och som passar hennes önskemål bäst är en DKNY. Vi kollade även in en jättefin plånbok åt mig på Mulberry men de hade så litet utbud och tråkig tantpersonal så vi bestämde oss för att leta i den stora butiken på Bond Street istället. Vi var såklart tvugna att gå igenom matavdelningen på Harrods oxå :)... Hittade en jättecharmig glassbar som vi bara måste prova! Jag stod i kö och hökade över alla som såg ut att börja bli klara. Jag förlorade ett antal gånger mot en livsfarlig Paki-familj som tog upp hälften av alla platser. Men till slut så gav tre pensionärer upp och jag kunde sno åt mig ett par platser. Glassen var underbar och jag hittade en sån glass som Faster tog på google :)


Det är ganska sent nu så vi åker taxi hem till hotellet där jag ligger och vilar huvudvärken medans Faster är ute och träffar lite jobbkompisar för att snacka jobb. Antagligen var det synd att jag inte följde med då de hade gått utmed South Banks vilket har en helt annan känsla än resten av innerstaden men jag får se det en annan gång, när jag inte har ont i huvudet helst!
När Faster kommer tillbaka bestämmer jag att vi ska äta en sen hamburgare. Så mot Hollywood Café. Det är vad jag kallar god hamburgare. Enda minusen var den höga musiken och att servitrisen, 50+, bar en kortkort serveringskjol.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback