Aeriel

LONDON dag 3

Trötta idag, sov länge. Packade långsamt och sket i frukosten idag.

Vi gick neråt igen mot ett torg som vi blivit tipsade om att gå till på kvällen men nu hann vi ju inte det. Hittade Disney store där jag inhandlade lillkusinens födelseagspresent. Faster ville såklart in på build a bear och vi försökte förgäves hitta en present till kusin S... jag har fortfarande inte fått mobilräkningen *rädd*. Vi gick runt lite på torget där det fanns en marknad under tak men det var mest samma skit som på svenska marknader. Det var mycket spex, trots att det var dag, med mänskliga statyer och olika gycklare.

Vi tog os ner mot Picadilly gatorna igen och där gick vi in på shoppingcentret Fortnum and Mason. Det var som att komma in i en sagovärld. Allt är gulligt och välgjort. Vi skulle försöka få en afternoon tea men såklart så var man tvungen att boka bord för det här. Vi gick ner i huset igen och satte oss på fiket och det var inte heller fy skam! Absolut lyx. Jag tog en varm choklad (som jag faktiskt har bild på men inte får ut ur mobilen) och fick då en vacker kopp med mörk smält ckoklad i botten. varm mjölk i en lika vacker silverkanna, på sidan, och som sked fick jag en pinne med brunt socker. GOTT! Man fick även en liten liten mini glasstrut till. Bilderna är från Google.




F tog en sconesbricka


Här kan ni lite få känslan av hur det var där inne. Nu i sommar hade de dock
strand tema i skyltningen.


Vi åkte tillbaka mot hotellet och kännde att vi ändå hade en halvtimme kvar på oss innan vi var tvugna att åka till flygplatsen så då hoppade vi självklart in på British museum för att se Mumierna. Tror ni inte att efter att vi gått i alla trappor och sprungit genom galet stora rum att de håller på att dammsuger egyptenavdelningen!? Det blev inga mumier men det var kul att se allt annat oxå... får åka tillbaka helt enkelt ;)

Väl på flygplatsen så hittar jag solglasögonen jag ville ha på Harrods och de var 37£ billigare OCH pundet sjönk dag 2 så det blev en riktigt bra affär... men inte lika bra som min Mulberry Skipper bag. Jag är nu helt pank och vet inte hur jag ska överleva till nyår men väskan är underbart snygg! Självklart blev det lite billig dyrsprit oxå.

London i mitt hjärta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback