Aeriel

LONDON dag 2

Vi åt frukost på hotellet. Bordet var trångt :)

Vi tog genvägar och snedgator ner till Old och New Bondstreet (i England byter gatorna namn efter ett tag). Vi gick ena sidan ner. Här hittade vi lyxchoklad eller "Posh chocolate" som polisen vi anmälde Fs stulna mobil till. Han introducerade oss även till uttrycket "You have given me white roses"... om någon vet vad det betyder får ni gärna berätta det för mig och faster. Det var den här dagen, på en liten sidogata till Bond st, inne på en pub där vi lunchade som ett äcklo kom in och stal Fs mobil.

Solen sken och vi knallade till närmaste polisstation. Korsade Trafalgar sq (eller vilket det nu var) där en kvinna stod utklädd ovanpå en tom statygrund. På vägen tillbaka hade kvinnan bytt ut sin utställning... tror det var något politiskt om arbetare och överklass.

Tillbaka på Bond St hann vi precis in på Mulberry butiken så pass att vi hann välja ut en varsin sminkväska och plånbok :) Jag matchade såklart min handväska. Oxford st har öppet lite längre än lyxgatan så vi begav oss upp dit för att handla kött till kvällen och in/m(?)pregnering till våra nya väskor såklart ;)

Tillbaka på rummet så sprayade jag våra nya mulberry väskor samt Fs nya handväska som hon köpt på DKNY. Skitsnygg med ljusbeiget tyg och ljusa skinndetaljer. Vi hade ställt upp vår dörr när jag sprayade för att inte kvävas i ångorna, så det luktade i hela korridoren... lite pinsamt men som tur var skulle vi åka iväg direkt för att hälsa på min pappas kusin.

S och H bodde hur fint som helst! i ett sånt där sött radhus, precis utanför city. Det var jättefint och smart renoverat. Tyvärr lite fuktigt... de erbjöd oss 1 pund för varje mal vi lyckades ha ihjäl. De hade en liten (stor för att vara London) uteplats där S stod och grillade i regnet, för det hade såklart börjat regna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback